Monday, September 5, 2011

Perhentian Rosak Tersadai Di Jalan Lanchang..!!!

Salam Semua..!! Ape-ape pun teman nak citer ape yg berlaku sebenarnya dlm kes di jalan lanchang ni..

Bukan apelah.. Kejadian ini tanpa di sengajakan mahupun dirancangkan...huhu Mana tidak yer... Elok-elok aku syok bermimpi didalam bus semasa dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuantan... Tiba-tiba jer bus berhenti secara perlahan-lahan di jalan lanchang.. Perghhh..!!! Terkejut dan berdebar-debar dibuatnya..yerla takut perkara yg tidak diingini akan berlaku kan... Bila jer bus dah berhenti.. Aku pun tgk keliling sudut diluar cermin... Semuanya dalam keadaan selamat (Pelik).. Otak aku pulak sedang berfikir..? Ini mesti Kes Hamba yang tak tertahan Kucil ni, xpun mungkin budak2 kecil Yg terasa nak Mual ni, xpun mungkin ader ibu yang nak terberanak ker.. Yerla biasanya kebanyakkan kes perumpamaan ngitula kan...huhu Hurmm.. Ngope2nye.. ada permasalahan enjin tak berfungsi.. Bila tnya jer driver bus tu..? Ader Sedikit kEbocoran minyak apeke bende tah.. Aku Pun xpasti daa..huhu..
 
Ape-ape pun, kejadian ini firtstime berlaku pada aku yang sepanjang hidupku selama ini yang asyik menggunakan pengangkutan awam jer...huhu.. Tetapi syukur Alhamdullilah laa..Semua penumpangnya selamat... Apa-apa pun yang pastinya (Hampir Sejam jugaklah aku tunggu giliran naiki bus yang lain yer... huhu)

Oklah..!! Sebagai peringatan untuk korang semua sebagai pemandu haruslah sentiasa checking tahap keselamatan kederaan anda.. Bukan susah sangat pun..!! Just checking apa yang patut andthen lepas tu.. berserah jer pada tuhan setiap perjalanan kita.. Settle problem..!! Jiwa Senang.. Penumpang pun Selamat.. So..!! Berhati-hatilah di Jalan Raya seLEPas ni k... Beringat2lah dahulu sebelum kena k..!! Dan sentiasa sediakan Payung sebelum Hujan k..!!! Oklah.. itu jer yang aku ingin kongsikan.. ChowChienChiett!! Wssalm..!!

No comments:

Post a Comment